بررسی و مقایسه صندوق های فروشگاهی

این روزها هوشمند شدن فضاهای کسب وکار نیاز به استفاده از سخت افزار و نرم‌افزارهای فروشگاهی و رستورانی را بیش از پیش کرده است. اصلی ترین این سخت افزارها صندوق فروشگاهی یا  P.O.S (Point Of Scale) می باشد.

امروزه صندوق های فروشگاهی با برندهای گوناگون ، مشخصات فنی و ظاهر متفاوت به راحتی در دسترس هستند. در این مقاله ما به مقایسه دو مدل از صندوق های فروشگاهی رایج در بازار ایران می پردازیم.

صندوق فروشگاهی Apexa G محصول شرکت Posbank ساخت کشور کره جنوبی و صندوق فروشگاهی ZEC (MAC) ساخت کشور چین می باشد.

کشور سازنده صندوق فروشگاهی تا چه حد نمایشگر کیفیت دستگاه است؟

این روزها صنعت IT در دنیا ، صنعتی به هم پیوسته و در هم تنیده می باشد. حتی شرکت های بزرگ تولید کننده صندوق فروشگاهی مانند NCR یا Toshiba هم قادر به تأمین و تولید همه قطعات موردنیازشان نیستند. پس مهم نیست که کشور سازنده صندوق فروشگاهی چه کشوری است آنچه اهمیت دارد قطعات مورد استفاده در این دستگاه هاست.

شکل ظاهری و جنس بدنه

هر دو صندوق فروشگاهی (Posbank (Apexa G و (ZEC (MAC از ظاهری زیبا و مورد پسند خریداران برخوردارند.

(Posbank (Apexa G با طراحی ظریف و کم حجم ،نمایشگر ۱۵ اینچ Frameless در دو رنگ سفید و نوک مدادی و (ZEC (MAC در دو رنگ سفید نقره ای و مشکی موجود هستند.

جنس بدنه (Posbank (Apexa G پلاستیکی و (ZEC (MAC دارای بدنه آلمینیومی مقاوم ودر قسمت مانیتور پلاستیکی می باشد.

پایه (ZEC (MAC از نظر ظاهری شبیه لپ تاب های Microsoft Surface است ، پایه ای یک تکه ، تاشو با جنس آلمینیومی. حالت تاشو پایه به کاربر امکان استفاده در دوحالت ایستاده و افقی را می دهد.

بدنه و مانیتور به زیبایی کنار هم قرار گرفته اند و در کل هردو این دستگاه ها به لحاظ ظاهری جزو صندوق فروشگاهی زیبای بازار به حساب می آیند.

مشخصات فنی

هردو این دستگاه ها از مادربرد بدون فن و CPU ساخت شرکت اینتل استفاده می کنند. CPU هر دو دستگاه Celeron J1900 با Ram 4GB و هارد ۱۲۸ SSD است. تنها تفاوت در نوع هارد این دو دستگاه می باشد. (Posbank (Apexa G از هارد SSD درون قاب کلیپسی استفاده می کند و (ZEC (MAC از هارد MSATA بهره مند است که نسل جدیدتر هاردهای SSD می‌باشد.

هر دو دستگاه ازنمایشگر LED با رزولوشن ۷۶۸*۱۰۲۴ استفاده می کنند و تاچ هر دو دستگاه خازنی (حرارتی) با سرعت بالاست.

نمایشگر مشتری و کارت خوان

صندوق فروشگاهی (Posbank (Apexa G قابلیت اتصال دو مدل نمایشگر را دارد

نمایشگر VFD دو خطی و ۲۰ کاراکتری

نمایشگر LED 9.7 اینچی

صندوق فروشگاهی (ZEC (MAC قابلیت اتصال سه مدل نمایشگر را دارد

نمایشگر VFD دو خطی و ۲۰ کاراکتری

نمایشگر LED 9.7 اینچی

نمایشگر LED 15 اینچی

هر دو مدل دستگاه صندوق فروشگاهی دارای قابلیت کارت خوان (MSR) می باشند.

مقایسه صندوق فروشگاهی (Posbank (Apexa G و (ZEC (MAC

نمایشگر مشتری APEXA G

 

مقایسه صندوق فروشگاهی (Posbank (Apexa G و (ZEC (MAC

نمایشگر مشتری (ZEC(MAC

 
پورت های اتصال

صندوق های فروشگاهی (Posbank (Apexa G و (ZEC (MAC تقریبا پورت های اتصال مشابهی دارند ۶پورت USB ، ۶ پورت COM و یک پورت LAN همراه با یک خروجی صدا (AUX) در هر دو دستگاه دیده می‌شود.

اما  ZEC – MACدارای یک پورت USB.3 است که طبعا نسبت به USB.2 سریعتر است و می توان از آن به عنوان پورت اتصال قفل نرم افزار استفاده کرد.

مقایسه صندوق فروشگاهی (Posbank (Apexa G و (ZEC (MAC

پورت های اتصال (ZEC (MAC

مقایسه صندوق فروشگاهی (Posbank (Apexa G و (ZEC (MAC

پورت های اتصال (Posbank (Apexa G

 
وزن

صندوق فروشگاهی (Posbank (Apexa G با وزنی معادل ۵٫۳Kg به میزان ۲ کیلوگرم از (ZEC (MAC با وزن ۷٫۳Kg سبکتر است که این به دلیل استفاده ZEC از آلومینیوم ضخیم در بدنه می‌باشد.

استانداردها

(Posbank (Apexa G دارای استانداردهای CCC , CB , KC , FCC , CE  و صندوق فروشگاهی (ZEC (MAC دارای استانداردهای  CE , FCC Class A ,ROH S , CB می‌باشد.

در مجموع هر دو این دستگاه ها از ارزش خرید مناسبی برخوردارند اما به نظر می رسد (ZEC (MAC با دارا بودن پورت USB.3 ، بدنه آلومینیومی مقاوم و تنوع بیشتر در نمایشگرهای مشتری از ارزش خرید بیشتری برخوردار است.

پرفروش ترین محصولات

آخرین مطالب

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش